Logo

Z FOTRTEPIANEM W LUKSUSOWYM SALONIE MERCEDES-BENZ. METALLICA I TO CO MA ZNACZENIE.

Posted on

Spełniam marzenia podróżując z fortepianem po miejscach, w których toczy się biznes. Łączę rytm muzyki z rytmem wzrostu firm i misją marek. Smakuję analogie w rozwoju (rozpędzie) przesłania dzieła muzycznego i manifestu firmy, marki, produktu, technologii. 

Dzisiaj zapraszam na niezwykły utwór zagrany w niezwykłym miejscu. Metallica w najnowocześniejszym Salonie marki Mercedes - Benz w Polsce. Adres: ulica Graniczna, Wrocław. Dealer: wrocławska Grupa Wróbel. 

Budynek,  jego niezwykła architektura i rozmach fascynowały mnie od chwili otwarcia w styczniu 2017 r. Sam twórca projektu - architekt Leszek Łękawa z pracowni architektonicznej Impressio nazwał obiekt “sprawnie działającą maszyną”. Jednocześnie, mimo wielu technicznych funkcji,  twórcom projektu udało się nadać przestrzeniom elegancki styl i przygotować luksusową oprawę do prezentowania niezwykłych aut. Wysokość, przestrzeń i kubatura sprawiają, że dźwięki fortepianu rozchodzą się w tym obiekcie w wyjątkowy sposób - jakby stopniowo nabierały mocy - niczym rozpędzający się silnik.  

Grałem pośród 45 prezentowanych modeli samochodów.  Bardzo późnym wieczorem, kiedy Salon nie był dostępny dla odwiedzających i większości personelu. Utwór, który wybrałem na tę okazję to “Nothing else matters” z repertuaru zespołu Metallica. Grałem wsłuchując się w nowy kontekst utworu, próbując wyłapać zupełnie nowe przesłanie jakie przyniosą dźwięki odbite od luksusowych, połyskujących karoserii nowoczesnych Mercedesów.





Oczywiście, pierwsza interpretacja to ta minimalistyczna, którą nosimy w sercu jak odruch: myśl, że może jednak cały ten pośpiech technologiczny nie ma aż takiego znaczenia, że przekornie muzyka opowiada historie inne niż  miejsce, w którym ją gram. Jednak kiedy pierwsze akordy powróciły do mnie odbite z głębi pomieszczeń, pojawiło się w nich przesłanie marki Mercedes. Marki, która swój rozwój od zawsze buduje na zaufaniu, na niezawodności. 

Uwierzcie - lub nie - tamtego wieczoru słyszałem akordy i ukryte pod nimi słowa,  jako jedyną możliwą metodologię biznesu. Opis siły, która doprowadziła do rozwoju marki Mercedes i do rozwoju marki Dealera, który gościł mnie u siebie w najnowocześniejszym budynku być może w tej części Europy - Grupy Wróbel.  

Blisko - bez względu na odległość

Jedyne czego wszyscy poszukujemy to pewność i zaufanie

Kiedy je odnajdziemy,  każdy dzień to odkrycie czegoś nowego

Więc bądź sobą najlepiej jak potrafisz 

Nic nie jest ważniejsze…

Nic nie jest ważniejsze…  

Serdecznie zapraszam na nagranie z tego niezwykłego miejsca.